En oändlig saknad, långhelg och tjockisar

:'/ Huuhuu vad ledsen jag är idag. Jag saknar lilla trollet, lilla yrvädret, lilla lurvet, lilla vildingen, lilla Pu. Ja, kärt barn har många namn. Hon åkte med oss från Stockholm igår och så bodde hon tillsammans med mig ett dygn hos mormor i Uddevalla. Hela natten har hon sovit vid min sida, legat så nära man bara kan :)
Tränat lite lydnad och lekt som tokar i snön * hihihi *
Vi klickar direkt, det är som vi har känt varandra i evigheter. Som om vi alltid har hört ihop. Hon&Jag. Två pusselbitar som sätts ihop. 

Men, vad gör det? Hon får inte bo hos mig... Inte som läget ser ut nu iallafall. Jag måste ha mig ett jobb och egen bostad först. Så just nu gör jag inget annat än att kollar runt på olika jobb som kanske kan passa mig, samt imorgon kanske jag får ta mig till arbetsförmedlingen. Usch vad jag hatar det ordet. Det liksom skär sig när man uttalar det. Det är jag och alla andra (ursäkta mig) miffon som inte klarar av att fixa jobb på egen hand. Jag vägrar flytta upp till Billingen, trots att jag vet att jag skulle kunna få ett jobb där. Men det är totalt uteslutet, INTE Billingsfors!!!! Nä, någon annanstans, gärna där jag känner någon så jag inte blir helt ensam i den stora världen
Ja, iallafall måste det ske en förändring!

Jo, Stockholmsvisiten har varit bra. Skönt att komma hemifrån ett tag. Umgås med de bästa och njuta av två heldagar på Älvsjömässan ;) Me like!! Många vackra och duktiga hundar har jag mött. Men det mest otroliga var ju att jag inte köpt någonting! Inte ens ett tuggben hade jag med mig hem?! HAHA! Undra egentligen varför det inte sög till i shoppingtarmen, men kanske jag har insett att min lilla tjocka sheltie kanske har allt man kan tänka sig ha. Hon är faktiskt inte i behov av nått nytt eller så. Så jag tog mitt förnuft till fånga och la all shopping åt sidan :P
Ja, att Sannie är tjock har väl ingen kommit undan? Dessutom har hon kommit på att öronen kan ju faktiskt bara anvädas för syns skull. Orkar man inte lyssna, så behöver man inte det.
Att matte snart sliter sitt hår på att ha en hund som inte lyssnar gör väl inget? Eller? Baah!
Komuniktionen mellan mig och min mamma idag vart kaos. För Sannie fick äta mat hos Annelie idag, så när jag kom hem fråga mamma om hundarna fått mat. Jag svara nej, men Sannie har fått. Så hon ska inte ha något. Men tydligen så hörde inte mamma det där sista, utan ger Sannie mat gång 2 för dagen. Så just nu, "RULLAR" Sannie fram!!! F*N!!
Hjälp va tjock hon är just nu... Imorgon blir det låååååångpromenad OCH inköp av dietfoder. För jag är otroligt trött på feta småhundar. Hon blir ju som en häffaklump som inte är i närheten till vighet och smidig. Träningen pajar totalt!!!! :(

Jaja, nu ska jag och tjockis sova. Det är ju endag i morgon också, en dag med massa träning. Det ska jag se till iallafall!

Kommentarer
Postat av: Märker ord

Måste rätta dig där när det gäller arbetsförmedlingen... Anledningen till varför jag (och säkert många andra) anmäler sig till AF är för att man får ersättning varje månad eftersom man inte har jobb och fast lön. Men du kanske har pengar sen förut och rika föräldrar som ger dig makten att kalla svenska folket för "miffon"? Dåligt ordförråd flicka lilla! IG i svenska kanske? Du borde inte ha en blogg om du klankar ner och dömer folk du inte har en aning om. Fortsätter du att skriva sådana saker så bojkottar troligtvis folk din "blogg" och då har du ingen kvar. Kanske lika bra?

2010-01-12 @ 19:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0