63:e dygnet

Älskade lilla ljuvliga hund, är det inte dags snart tycker du? Senast jag tog tempen låg hon på 38.0
Hmm, de sägs ju gå ner på 37 grader om det är dags för förlossning.
Men? Hmm, ja, hon kanske dröjer...
Aptiten är sådär, hon äter men inte så överdrivet glad i mat som hon brukar vara (som ni vet) HAHA!
Bah, jag blir tokig!!!  Snart är Mikaela här, äntligen! Hon är nog den som känner Sannie bäst när det gäller dräktighet m.m.
F*n asså om Sannie har lurat mig igenom allt :P

Antydningar på valpar:
- kissar ofta
- dricker mer än vanligt
- sämre aptit
- går undan (bakom soffa, under sängar m.m.) letar gömställen...
- mjölk i alla spenar
- temperatursjunkning
- "ryckningar" som skulle kunna vara sprakar
- andra hundar reagerar på att hon luktar något

Det som säger emot är:
- inte speciellt tjock
- fortfarande smidig och har inga problem med att springa runt och hoppa upp m.m
- har inte kännt några tydliga sparkar
- ingen direkt kvarstående vulvasvullnad

Vad tror ni?

Ett citat jag har tagit från en hemsida. 
"Om tiken inte valpar på den dag man har planerat, beror  det som regel på att dräktigheten satte igång långt senare än man trodde"

Det kan nog vara så, får hålla mig i denna "hemska" väntan ett tag till verkar det som... gah! Jag är väääääldigt valpsjuk nu :P
Längtar ju så efter små bebisar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh jag längtar jag med!! Går in och kollar facebook och din blogg flera gånger per dag för att kolla om det kommit uppdatering :) hihi :) Fast du vet ju att du måste sms så fort som hon börjar valpa!!!

2009-11-01 @ 20:44:36
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0