Hundträning för hela slanten!

Ojoj sicken dag det har varit idag! Jag gick upp ganska tidigt, strax efter 7 för att vara exakt. Ut med hundarna och sen göra sig lite snabbt iordning. Klockan 9 var det nämligen dags för mig att träffa en läkare angående mina lungor. Men de gick väldigt bra idag, han skrev ut en ny medicin till mig som jag skall testa under en månadsperiod och sen skulle han ringa mig och höra hur det går, om jag känner någon förändring sen innan. GÖTT smidigt och enkelt! Första läkaren som INTE påpekar eller säger att "man ska/kan inte ha pälsdjur när man är allergisk blablablaaaa" Tror dom man är dum eller? Anledningen till att jag har hundar är för att jag inte kan klara mig utan dom, så enkelt är det! ;)

Sen klockan 10 är det dags för hundträning. Möter upp Mikaela på klubben och vi börjar med att gå ut i skogen för att lägga viltspår till våra hundar! Inga tävlingsspår utan bara för aktiveringens skull.
Medens spåren ligger så tar vi oss en fika och tänkte träna däremellan, men hallen var upptagen i en timme. Så vi valde att gå spåren istället (då hade dem legat i över en timme).
Annie, Era och Helix var först ut. Det gick jättebra! Annie gick endast ett kortkort på plan mark pga sitt knä, men såg sin belöning som en riktig trofé =)
Helix den lille busen, spårade för första gången. Intressant och nogrannt gick det, duktiga lille killen!
Era, spårade oxå för första gången, men även hon gjorde ett mycket fint nybörjarspår. Whoho, klöven som belöning var skitbra, riktigt kul tyckte en stolt Era med klöven i munnen:)
Sen dags för gäng nummer 2 - Sannie, Diva, Naijk, Puma och Adidas.
Sannie gick jättefint idag, polletten har äntligen trillat ner ;)Ett rakt spår som gick över berg, hon fixa det utan problem, min duktiga lilla tjej! Puma gick också väldigt bra! Hon tog vinklarna kanonfint, ringade runt en och markera spårslutet väldigt tydligt som vanligt. Så himla roligt att det är en liten koncentrerad spårhund i den där spralliga kroppen * hehe *
Diva fixa spåret utan problem, men ville gärna fortsätta i mitt spår, så är de ju ibland, vissa hundar vill gärna fortsätta spåra, varesig det är blod eller inte ;) Men belöningen tog hon tacksamt emot och höll den som hennes ;)
Naijks spår såg jag inte så tydligt eftersom det låg lite längre in och mycket buskar o träd som var ivägen.. Men jag hörde när Mikaela berömmde honom för spårslutet, så jag tror det gick alla tiders ;) Dock den dumma spårlinan som lyckas fastna två gånger, vilket alltid blir en störning, men jag tror även det löste sig bra.
Lilla Adidas får verkligen toppbetyg av mig, HAHA sicken attityd den hunden har! "Varför ska jag spåra här för? Det är ju klöven jag vill ha!" Han koppla inte ens på nosen utan bara gick tills han i princip var framme vid klöven. Då det tog lite tid innan han fick syn på den. Men han tacka o tog emot sitt pris, sin belöning :P HAHAHA!

Sen blev det lite slalomövningar för Puma, Diva, Era och Adidas.  Dom är så duktiga så!
Jag fick köra lite med Puma plus lite lydnad =D
Gud vilken härlig hund hon är! Älskar o träna henne, hon har sån energi och visar sig alltid på topp! Riktigt kul!

Sen börja klockan bli mycket, närmare klockan 15 och vi hade då ett gäng trötta hundar och även dess ägare var rätt slut.
Ligger nu som en halvdöd säl i sängen, supertrött och seg. Ryggen värker rejält, undra vad det kan va? :S
Men här i sängen tänker jag ligga kvar och drömma mig bort lite ;) Skööönt

"Sannie, kom hit och lägg dig brevid matte nu, så sover vi en stund"
(Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0