Dräktig?

Hmm, mamma tror inte Sannie är dräktig.. Jag fattar inte? Jag tycker hon är förändrad, gått upp i vikt, spänd över hela magen och nu har även brösten på henne blivit större.
Dock kan jag hålla med om att hon inte är så tjock. Sen är hon i full gång, ute med dom andra hundarna. Skäller om det kommer någon, springer och får små tokryck när hon är ute :P
Ska jag då hindra henne att gå ut med dom andra hundarna i trädgården? 
Jag vet inte... Men när jag läste i hunduppfödarens handbok står de om att vissa tikar kan vara ganska "slimmade" ända fram till dagen D, men jag vet inte hur hon har sett ut de tidgare dräktigheterna, hon har dock aldrig gått tom, utan alltid blivit dräktig.
Men jag kan också tycka att nu på 45 dygnet kanske man ska bli lite lugn, ta det lite försiktigt och komma sig till ro. Men det är ju svårt att hålla henne stilla och lugn i en miljö med 5 andra hundar. Shit va svårt det är!?!
Ställde henne på bakbenen igår, jag tycker att man tydligt kan se en riktig putmage på henne :P
Men när man är själv om att tycka de, blir man tveksam...
Ikväll kommer Yvonne, Ruzzin och Bizons uppfödare, kanske hon kan kolla och berätta vad hon tycker?
Kanske jag får henne på min sida :P

Nehe, en solig dag och jag ska köra gamla flyttkartonger till tippen och röja lite i garaget... *suck*
Har en del plugg o göra men men, får se vad som hinns med!


 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag håller i alla fall tummarna stenhårt för att det finns småttingar där inne :) Du kan inte fråga Mikaela hur hon var vid dom förra kullarna då? Eller sånt kanske kan ändras? :P

2009-10-14 @ 22:05:01
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0