Virrepanna!!

DET KOMMER MJÖLK! Klämde lite igår kväll innan jag gick o la mig och lite imorse. JO, det kommer mjölk!!!
Nu skiter jag i vad mamma tycker  :P
Tyckte tillochmed att jag kände nått alldeles speciellt förut när jag kände på magen ;) Kanske lilla Elva<3
hihi vem vet?

Var på ett tråkigt besök på vårdcentralen idag :(
Jag andas med bara 73% av min lungkapacitet när jag är obehandlad och när jag har prackat på massa kortison ökades min andning med 15%... Inge bra!
En normal 20åring i min längd och vikt ska ha cirka 85-90% lungkapacitet.
De ser inge vidare ut det här! :(
Men men, vad ska man göra? Jag får bättra mig med mina mediciner och försöka hålla det regelbundet. För hundarna flyttar INGENSTANS!! De har jag sagt till alla! Jag dör hellre än att göra mig av med hundarna, tänker inte lämna dom ifrån mig! Dom är det bästa jag har!
Men tråkigt att vara så lungsjuk som 20-åring, ja menar livet har ju redan börjat.. När jag tänker på att jag bara använder 73% tänker jag på min morfar, morfar hade en lungkapacitet på 15% in i det sista. Ja menar 15% när han är 83, jag är snart 20 och har 73%. Det får en att bli rädd!
Men jag kan inte göra så mycket åt det mer än att behandla med den medicin jag har.

Nu ska jag sätta mig framför TVn tillsammans med mamma och lillebror (som tyvärr är sjuk, halsont och feber) stackars liten! Men mysig kväll väntas - gött!

Nu är allt framställt till väntad förlossning! En plastlåda som innehåller allt som kan behövas vid valpning ;)
Känns bra att vara förberedd i tid (Y)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror iaf att Sannie är dräktig och jag hoppas verkligen att jag inte har fel, håller tummarna för er :-) Kram från oss

2009-10-28 @ 19:02:38
URL: http://semlaskorg.blogg se
Postat av: Sofie

Jag tror också att Sannie kommer få små ulltottar snart! :) Och det är inte skamligt att du inte har något jobb!! i dessa tider??!! visst det är tråkigt att du inte får någon inkomst såklart, men det är inte skamligt du har ju sökt jobb. Om inte jag hade haft en snäll moster så skulle förmodligen inte jag heller haft något jobb! Hur många av oss 90:or har jobb nu kan du fråga din mamma. Dessutom borde hon väl vara glad att du inte har jobb? Hur skulle hon göra med valpen, småsyskon & hushållet då?

Jag hoppas verkligen att du kan få nån supermedicin så att du kan använda så mkt lungor som du behöver för att må bra! Ush för att vara allergisk mot något som får en att må så sjukt bra, som ger en glädje och energi, älskade vovvarna<3 Jag tror på dig Madde! Forstätt kämpa, kämpa, kämpa!!<3<3

2009-10-28 @ 20:28:06
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0