En tik som glor och en otroligt snygg utställningshund

Sannie är inte som vanligt idag... Hon följer efter mig hela tiden och bara tittar, bara glor på mig. Förut följde hon med till "lillsjön" och hämta vatten och då var hon pigg och glad. Spana runt och njöt. Men så när vi är inne så beter hon sig märkligt.
Nu har hon lagt sig på min matta på rummet (där brukar hon inte ligga, utan lägger sig oftast hellre på hennes filt bakom sängen) men inte nu... Hmm, konstigt eller inget att haka upp sig på!
Men hon verkar må bra annars, inga bäddningar eller oroligheter hittills. 

Jag ska iväg och jobba ett par timmar sen i eftermiddag/kväll, 15.00-19.30. Men mamma ska vara hemma ifall att något skulle hända, jag menar hon är ändå på dygn 61 idag, så möjligheten för valpar ikväll finns ju, men jag hoppas ändå hon väntar isåfall tills jag kommit hem :P

På tal om nått heeelt annat, *hihi* måste bara berätta! Jag har ju länge funderat på vad jag ska ha mig för hundar, det är ett nöje för mig att bläddra igenom rasbok efter rasbok och fundera på vad jag skulle kunna ha för hundraser i mitt liv. Sheltien är ju självklar, även mallen och bergern... Sen har jag tittat lite närmare på en ståtlig, snygg utställningshund, jag är ju en utställningsfjolla som älskar att vistas både i och utanför utställningsringen, som får rysningar när det börjar närma sig finaler i stora ringen, då de allra snyggatse hundarna travar in med storm :P
OCH är det en hund som får mina ögon att smälta så är det en riktigt snygg fågelhund, med en resning som heter duga och ett steg som kan få en att trilla av stolen så är de en... BRACCO ITALIANO!
Helsike va granna dom är när dom kommer travandes!! 
Jag minns en Bracco som tog hela publiken med jubel, det måste varit på Stora Stockholm kan hända att det var WW-08 också.. :P Men jag kommer ihåg att när den hunden visades ställde sig alla i publiken upp och applåderade och jubla över en så graciöst vacker hund! Dock lite "fula", men ändå :P
Drömmen att någon gång får visa en Bracco, kanske inte en hund som passar min vardag, men den kom helt klart på min "hundraslista" ;) Man vet ju inte hur framtiden ser ut :P


Så nog för denna gången! ;)
Hejsvej

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kul att du också är en sån som funderar över dina framtida hundraser! Jag är likadan! Å min lista över tänkbara raser är nu lååång! :-) Spännande är det med hundar!

Nu väntar vi på härliga sannievalpar! :-)

kram

2009-10-30 @ 19:31:55
Postat av: Vicki

Ja nu väntar vi på mina nya små syskon. Är sååååå nyfiken nu. Hoppas allt går bra. Vore kul om dom kom den förste för då är ju jag också född, fast ett år och en månad tidigare. Kram på dej mamsen och matten från Alvin & gänget:)

2009-10-31 @ 17:18:18
URL: http://sheltiealvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0