Mage med motstånd?

Shit va duktigt jag börjar bli på att uppdatera min blogg *hihihi*
Inte för att jag har så mycket o berätta med ändå :P
Självklart går jag och undrar, funderar, känner... Ena stunden är jag nästan säker, andra stunden tvekar jag!
Mamma kände igår och sa; - Madde, jag tror inte det finns några valpar här inne...
Då sjönk man lite längre ner i skorna =/ Tänk om det inte finns några små juveler? Va besviken jag kommer bli, jag kommer känna mig som världens sämsta matte... Även om det egentligen inte är mitt fel, men ändå...

Imorse satt jag på golvet med Sannie gosandes i mitt knä. Eftersom detta är första gången då jag "lever" tillsammans med en parad tik och ska följa hennes dräktighet kommer man på alla möjliga knäppa idéer.
Jag ropa på Ruzzin (mammas kleintik på 3 år), känner på hennes mage, hur det känns, hur känns en "icke valpar"mage?
Den är mjuk, lätt och man känner inget motstånd. Jag ropar på Nova (min blandrastik på 6,5 år), hennes mage är också mjuk och har heller inget motstånd.
Så jag känner jag på Sannies mage, den är inte stor men den känns inte som de andra tikarnas mage... Men det känns ett viss motstånd, sen tycker jag att man kan känna två "kulor".
Ååååhh om man bara kan få några fler tecken!!
Hoppas på att Yvonne, Ruzzin och Bizons uppfödare kan komma på besök och kanske hon kan hjälpa mig. Hon har ju haft ett par valpkullar och har nog lättare att se om Sannie verkligen är dräktig eller inte...
Eller varför man ska bo så långt ifrån Mikaela?! Hade hon bott kvar på Orust, hade vi nästan bott grannar nu :P hehe, men men hon får bli terrad av dumma frågor via telefon istället. xD
Just de, de måste ju skrivas ner, vägde henne igår. Hon har gått upp ett kilo sen parningen.

Vart ute och tog några bilder så ni får se hur hon ser ut. De där med att stå snyggt är en världslig sak..?? :P

Svårt o bedömma med blotta ögat, pälsen lurar lite, men visst ser hon lite större ut?

En bild då hon ligger på sidan. Roliga päls?! xD

Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: mammi

Ser att du lyckats med huvudnoten:) snyggt.

Vänta och se....du skall inte oroa dig så, blir det valpar så blir det valpar blir det inte denna gång så får det bli nästa löp.

Gul/orange var inte Sannies bästa bakgrundsfärg;)

2009-10-07 @ 14:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0