De vitas parning, supermatte med stenkoll, svaghet för den svarta, morgondagen=ledig dag

Blogg, blogg kära blogg.! Sitter här och önskar att jag vore duktig på att fixa med hemsidor.. :/ Mamma vill så gärna ha en ny och jag vill vara hennes egna webdesigner, för jag tycker sånt är så kul.. Men.. Jag vet inte riktigt hur man bygger upp en, var man får tag i en lämplig osv, vilket är synd.. Men men, det får väl funderas på.
Idag har vi haft en tik här på parning, det gick kanonbra! En första-gångstik som lät Minuz bestiga efter ca 2 timmar ;) Men, allt gick bra, häng på ca 12 minuter. Hon kommer även tillbaka på Fredag för parning nr 2. Då brukar det inte ta så lång tid som 2 timmar, haha.
Min lilla Solveig växer o växer. Idag är det endast 3 veckor kvar till beräknad valpning.. Iiiihh! =D Måtten runt magen idag sa hela 43 cm :O Alltså, 5 cm rundare på bara två veckor. Idag vägdes hon också vilket visade 6,7 kg. Vilket betyder en ökning med 1,7 kg sen parningen. Hihi, känner mig som supermatten med stenkoll ;)
Sannie är som alla vet väldigt matglad, men från att vara väldigt matglad, har hon övergått till något EXTREMT! :O Det är nästan så jag blir irriterad på henne hur hon kan bete sig. Häromdagen fick alla hundarna varsitt ben - samtidigt (de fixar det alltid, inget bråk eller tjuvande). Men tro på f*n, Sannie käkar upp sitt ben på nolltid, går och spanar in lillsyrran (Aya) och SNOR Aya's ben ur munnen på henne!!??!! Ush, elaka Solveig. Det där gillar vi inte!! Jag gick emellan då jag såg hur ledsen lilla Bayan blev (är så svag för den lilla svarta). Så jag knyckte tillbaka Ayas ben som Sannie hade beslagtagit och gav det tillbaka till Aya.
Men själva principen, Sannie gör ALDRIG så, inte ur munnen på någon av de andra hundarna!
Jag börja fundera, och kom fram till att det måste nog vara hennes hunger som säger ifrån. Om det är ett gäng valpar där inne som kräver en del näring och energi, så är det viktigt att Sannie kan bidra med det. Så jag gick ut i hundrummet och hämta valpfoder och ger nu ½ av varje (valpfoder och adultfoder). Så snart ska vi helt o hållet gå över på startermaten, de börjar ju bli dags snart... Ah, kan knappt fatta att det bara är 3 veckor kvar!!
Imorgon är jag äntligen ledig en HEL dag! Dock har jag redan gjort klart min dag på vad som ska göras:
> Sovmorgon - först o främst
> Promenad med Carin
> Tvätta sängkläder + valpningslakan
> Städa mitt rum
> Tvätta
> Dammsuga
> Betala räkningar

Rolig ledig dag? De två första punkterna gillar jag dock ;)

Nu är klockan elva, dags o sova


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad roligt och spännande det är! :D Frågan är ju om man ska försöka komma och hälsa på den när valparna är ett par veckan, fast det klart risken att man snor med sig en hem är ju ganska stor :P Jag är ju som du vet svag för Sannie :)

2010-04-30 @ 12:18:04
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0