Hosta, sista veckan, rädd Sannie, längtar, fototävlingen - så hjälp

Host host, ja fif-n för hemsk hosta! Det känns nästan som om jag hostar lungorna ur mig snart... :S
Ont i halsen och inte tala på hur ont jag har i kinden av att en visdomstand ställer till det..! Men men det går la över snart. Jobbar gör jag ändå, sista veckan är jag på nu, skönt! På fredag jobbar jag till 11 och sen åker jag och mormor till växjö över helgen och hälsar på morbror och hans familj, kul! Sheltiesarna får såklart åka med, vågar inte lämna dem hemma längre! Verkar ju vara till STORA problem för resterande familjen?! Igår när Jossan skulle ta med sig hundarna på en promenad, så när Sannie fått på sig halsbandet så la hon bak öronen och sprang lågt till mig och ställde sig bakom mina ben? Ville absolut inte gå ut med Josefin? Så jag koppla av kopplet och Jossan gick med de andra så fick Sannie följa med mig o Elva på "valppromenaden" istället.. Hrm, funderar på VAD som har hänt då Sannie gått med Josefin eftersom hon totalvägrade gå med henne igår...??
Att ingen mer än jag själv tycker om sheltiesarna märks tydligt här hemma, tråkigt men sant!

Så Elva & Sannie åker med ner till Växjö, blir nog bra :)

Sitter i sängen nu och "Jag dansar aldrig nykter"  spelas från spotify, får mig att LÄNGTA meeeega mycket till sept!! Det ska bli så jäkla kul att åka upp till Lina igen. Å denna gång i en hel vecka! Gah, kan inte bli bättre! Den 16 sept åker jag och Fräs med hundar på jämtländska äventyr!!!!!!! :D
Jiiiiihhaaa!!

Föresten, kom å tänka på, jag hade tänkt att vara med i en fototävling. Kan ni hjälpa mig vilken bild jag ska delta med?

Bild 1







Bild 2




Ja, det ska såklart vara på min lilla docka.. Jag gillar båda fotona bäst, dock har jag en förstoring på sannie som påminner om bild nr 2, så jag har väl framförallt själv tänkt på den.. Men samtidigt så älskar jag rörelsebilder.. Lite kluven, så hjälp tack! :)


Nu ska jag hoppa in i duschen, sen åka o jobba ;)
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Märker en hund att de inte är omtyckta så kommer de tillslut bli rädd för den personen. Speciellt en sheltie. Sannie gjorde så med Patrik, som tyckte hon var lite små jobbig... Kanon tråkigt sits, jag tro den enda lösningen är at du finner dig ett eget boende alternativt alltid har med dig dina älskade hundar!



tycker första bilen är bäst för en forotävling.

2010-08-17 @ 14:16:57
URL: http://www.chezzays.com
Postat av: Mysan!

Bild nr 2. Helt klart:) vad hon är söt, Trubbel ser jätte stor ut mot henne :P hur hög är Elva? tror Trubbel är 29cm :)

2010-08-18 @ 12:43:33
Postat av: Vicki

Jag gillar bild två men håller nog med Mickan att ettan är bäst för en tävling. Den bilden är jättefin den också. Tråkigt med hundarna, kan inte förstå att man inte tycker om dessa underbara djur:)Kram på er!

2010-08-18 @ 16:16:16
URL: http://sheltiealvin.blogg.se/
Postat av: Sofie

som vanligt har jag och Mysan totalt olika smak ;) Bild nummer ett utan tvekan, den är underbar!!

2010-08-18 @ 23:01:21
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0