Forshaga vs Kvarnsjö! Förj*vla roligt!!

Onsdag den 2 juni var det äntligen dags. Jag hade taggat o längtat läääänge!! ;)
Först in till Jessica för att få fixat frisyren, det blev kort och jag blev som vanligt nöjd! Duktiga Jessica. Sen stressa hem till mormor där Sandrow o Fräs väntade, de fick vänta ett tag till eftersom mormor vägrade släppa iväg mig utan att äta mat :P Så jag åt upp halva ungefär, mer gick inte i. Gah, jag var för pepp för o äta ;D
Skynda oss ut i den lilla gröna grodan ;) in med min packning och gasen i botten - VI ÄR PÅVÄG!! *WEEII*
Sandrow skulle dock lämna in en bok på stadsbibloteket i stan så vi svängde ner dit först. Stackars Sandra fick betala en skuld för att boken inte kommit in i tid. Ut ur stan mot 172:an. Men märkte att det lät nått gräsligt när Fräs bromsade..? Vi svängde in på OKQ8 och vi tre "blondiner" försökte iaf kolla :P Men det sluta med att Sandrow gav upp och gick o haffa någon snubbe inne på macken. Han kommer ut och vi försöker förklara hur det låter och känns när man bromsar.. Han kolla runt bilen, tog en extra kik på däcken och sa "hmm, skulle gissa på att det är en bromsskiva som har spruckit" * SUCK * tänkte vi. Hur gör vi då? Han fråga om vi skulle åka långt och vi svara ärligt ja. Då sa han "Då kör ni jävligt försiktigt".
Whops :S
Men vi hade inget annat val än att köra väldigt försiktigt.. Vi åkte därifrån, stackars Fräs var lite upprörd, inget gråt menar jag, utan.. ja ni förstår.. Lite dålig magkänsla kanske..
Men men, resan gick bra och konstigt nog lät det bättre ibland? Hmm, märkligt.
Väl framme i FORSHAGA, hann vi precis komma då de går ut från skolan. Balklädda och så himla fina :)
Jag fota lite somvanligt och krama lite på dom finklädda.
3:orna skulle invänta sin buss som skulle köra dem till terassen. Jag, Sandrow, Fräs, Sofie o Ewelina åkte hem till Sofie för att packa ur våra saker, de var ju där vi skulle sova fram till fredagen.
Vi packa upp och greja lite. Mat på VP - såklart!! Sen fick vi för oss att förfesta lite och detta genom att spela lite barngeni. Fan va kul det va, men oj va dåliga vi va på de eller?! xD
Sen var de dags att bege sig, vi gick runt lite i forshaga o kolla läget lite ;) Hitta ett trevligt gäng borta vid vollybollplan. Vi slog oss ner och tillbringa större delen av kvällen där. Drack gott, skratta och prata gamla minnen. Kände mig lite hungrig i allt drickande så jag snodde åt mig ett grillspett av KN, sjukt gott var det ;) Sen drog vi oss ner mot älven och kände oss helt plötsligt väldigt gamla? :S Inget folk vi kände igen, sen betedde de sig konstigt, inget jag var van med att mötas när jag kom ner till älven iaf. Ingen gemenskap runt elden, ingen som spelade gura, ingen sång, inget skratt. Bara massa skrik o gap o fulla människor?! suck!
Sen när klockan börja slå sig mot 1 så drog vi upp till ghettot, för att vänta på 3:orna som kom från balen då. Härligt glada var de när de kom, skratta o sjöng. De hade tydligen haft en jättebra kväll sa de, och jag kunde inte annat än tro dem. För balen på terassen från förra året var en GRYM kväll. Kan inte gå fel liksom! :)
Vi hade lovat Simon att hålla festen igång när de kom tillbaka från balen, vilket vi hade skött väldigt exemplariskt, men någon Simon dök aldrig upp på ghettot. Utan den fjanten hade gått in o somnat med kläderna på x)
Jaja, vi mingla runt en stund, sen begav vi oss oxå mot sängen. Skönt!

Morgon därpå, torsdag. En mellandag som man bara ska ha roligt o njuta av. Vi gick på Ica o köpte frukost. Sen la vi oss på gräsmattan utanför Sofie och solade och spela barngeni (vem vet, det kanske gick bättre denna gång). Men de gick inte o ligga länge i solen, för det var sjuuukt varmt. Så på med kläder o vandra ntill skolan. Kändes inte alls konstigt..? Kika runt och det var inte mycket som hade förändrats. Krama om snälla Oscar. Heja på rektor Per. Sen ner till stallet. Träffa på Kerstin - kram där med. Sen träffa vi Janne, Anne, Linda och Anna :)
Våra fina gamla lärare - saknade såklart ;) Vi hade med oss frukt som vi satt o käka nere i stallet. Mys! Men, det var ändå inte som förr.. Mycket saknades.. Vi lunka hemåt igen. Klockan var snart dags att sätta igång igen ;)
Vi var ju uppe i Forshaga för o fira de blivande studenterna och ha grymt roligt! Även om känslan av avundsjuka och saknad dök upp lite då o då.
Dusch, sen var vi igång igen! :D Det blev vollybollplan idag igen, idag var det lite fler folk där, några som spela och några som bara satt o tjöta o skratta. Det grillades en del oxå och då blev jag o Fräs hungriga. Vi drog med oss Sandra o gick till Ica för o handla. Grillspett och champinjoner :) MUMS! Gott blev det, tog dock lite lång tid, men jaja, så är det :P Väntar man ju på nått gott så kan man vänta länge.. Senare mot kvällen så går vi ner till älven igen. Mycket bättre drag där ikväll. KUL!! Knapp är på väg, jag åker med honom till Sofie så han får duscha. Väntar tills han blir klar - jag är taggad på att ha kul. Knapp plattar håret, jag sitter o tittar på samtidigt som sex and the city går på TV. Klar? Jo, jan är klar, vi kör bort hans bil till hotellet och går därifrån ner till älven. Lillen har parkerat sin värstingbil på gräsmattan o dunkar bra musik, så vi dansar o har kul! En grymt rolig kväll blev det. Vid två tiden säger vi till varandra att det kanske är dags o tänka på refrängen? Det är ju faktiskt en stor dag imorgon. Så jag, Knapp, Fräs, Simon o Sandrow följer hem. Simon viker av för att dra till ghettot o sova där. Vi andra 4 går hem till Sofie. Somnar på duns!

Fredag, studenten. Uppe med tuppen som vanligt ;) Väcker de övriga, vi går bort till skolan för att kolla när de går till kyrkan o blir fotograferade. Fina var de, blev säkert jättefina studentkort där på trappan. Jag fick allt några jag oxå ;) Stod lite fel för att få en bra vinkel, men men, de duger. Sen när de ställde upp sig på rad för att tåga bort till kyrkan åkte mina solglasögonon. Det var så känsloladdat, så tårarna kunde inte hålla sig tillbaka... :/ Pirr!
Men men, vi följde dem en bit, sen vek vi av för att gå bort o köpa blommor. Efter det gick vi hem o pyssla ihop blommorna, skumpan och jägern till Simon. Packa ihop det värsta. Knapp kom bra i tid för att hinna gå med oss bort till skolan. För nu var väntan stor. Snart, snart springer de ut ur skolan.! Pirr där med, känslorna höll sog iaf på rätt sida. Men solglasögonen var på säkerhetskull... Äntligen 13.15 kommer de, de springer ut och sjunger "för vi har tagit studenten.." Folket jublar ;) haha! Vi lyckades haffa Simon i folksamlingen och kramade om den glade studenten. Vi hängde på skumpan, jägern, blommorna och vårt lilla ful(l)kort till honom xD Sen mingla vi runt en stund, hängde på fler blommor och kramade. Vi var säkert där borta i en timme eller nått. De flesta åkte iväg på flak och efter de gick vi hemåt till sofies lägenhet igen. Packa in det sista i bilen. La nycklarna o en tacklapp på bordet. Snälla Sofie, tack!
Sen åkte vi bort till systemet, handlade lite gott inför helgen. Sen ett sista hejdå till studenterna som åkte på flaket. Sen in i bilen, den lilla grodan =) Sandra börjar köra. Jag lägger mig i baksätet med solglasögonen PÅ, jobbigare än jobbigaste att medvetet veta att det kanske var sista gången jag åkte från forshaga på det sättet. Nu har jag inget att komma upp till längre.. :'/
Det är så, tiden går för fort fram även om vi hade haft fantastiska dagar i Forshaga så saknar iaf jag det som har varit och önskar att jag kunde leva om många av mina dagar.

Men men nu var vi påväg, inte hem till västkusten utan uppåt i landet. Vi la in kursen mot Kvarnsjö ;) WEEI!
Sandra börja som sagt köra, vet inte hur långt hon körde, men 1,5 timme kanske? Sen tog jag över. Stopp i Mora för krubb. Där möter vi även upp Bästa Pip och NG. Lite tjöt o skratt. Underbara flickor <3
Annika skulle joina med uppåt, medans Sofie tyvärr skulle jobba, så hon kunde inte haka :/ Hade gärna sett att Pip följde med, men men man kan inte alltid få som man vill. Men iaf, vi åkte från Mora. Jag fortsatte köra. Jädra va långt det var upp till lilla Kvarnsjö då? Närmare bestämt ca 10 mil söder om Östersund. Men det gick bra.
Vi åkte från Forshaga vid 14.30 och var framme hos världens bästa Lina i Kvarnsjö klockan 21.30 ;)
Först blev de såklart KRAMKALAS!!! Sen packa vi in vår packning i gäststugan. Sen blev det en rundtur för att se hur Linisen bor :) Hur gulligt litet hus som helst och det låg grymt fint! Blev nästan lite avis :P
Vi satte oss i soffan, på med lite musik, öppna en cider, njöt! Sen kom det ett gäng grabbar och tillbringade kvällen hos oss. Trevligt var det allt. Sen när vi skulle sova blev det inte riktig som vi hade tänkt oss?! :P
I gäststugan fanns det en dubbelsäng och en 90säng i ett hörn. Jag, Annika, Sandra o Malin la oss i dubbelsängen. Men märkte att där fick vi inte ligga ensamma. Per knödde sig inemellan och även Olle eller om det kanske var Kim? Jaja, skitsamma. Trångt var det iaf, vi fick ligga på sidan allihop för att ingen skulle ramla ner :P Men sen flytta sig Olle o Malin till 90sängen - klokt för det vr sjukt trångt, så de gick ju inte o sova! Kim var inte kvar. Så kvar låg Per, Sandra, jag och Annika. Lite bättre plats då. HAHA!

Morgon därpå lördag, kommer Lina in o väcker oss med att rulla upp rullgardinerna. Man känner sig som en varulv eller kanske en vampyr som håller på att spricka av starkt solljus xD HAHA!
Men men, morgonen består av lite valpmys och jag fota lite som vanligt. Linas små aussiebarn var helt bedårande!! Hade jag inte haft egna valpar hemma så hade jag nog packat ner en liten aussieskrutt i min väska ;)
En valp skulle levereras och vi skulle åka på en liten tripp. Jag körde Linas skojiga bil :P Vi åkte lite överallt, nästan så jag knappt minns. Men vi åkte till Svensta och käka och sen åkte vi till Brånan för o hämta upp Karl, Linas bror. Sen åkte vi till Klövsjö o drack kaffe hos Lina o Karls moster. Vi hade med oss valparna (4stycken) de sprang runt på gräsmattan. Sen hem till kvarnsjö igen. Påvägen hem så såg vi en ÄLG! :D
Lycka för mig ;) Karl locka lite på den, de va häftigt. Den stod o glodde på oss ett tag, på en intressant vis. Karl sa till mig att stänga av motorn, men när jag gjorde de så blev älgen misstänksam och sprang in i skogen. Jaja, de där ögonblicket kan jag leva på ett tag till iaf ;)
Väl hemma börjar vi göra oss iordning för kvällens festligheter. Jag väljer dock att vara nykter för att kunna köra gänget ;) Men jag kan ju ha lika kul för det. Sminkar, greja med hår, käka jordgubbar, skratta o ha kul.! Det var jag, Annika, Fräs, Lina, Sandra, Per o Karl som höll igång vår förfest innan det var dags att dra.
Först åkte vi till nån kompis till Lina oc hann knappt sätta oss innan det var dags att dra vidare för att åka o hämta fler folk ;)
Trevligt!
Sen spela vi kubb och blev faktiskt slagna av grabbarna i den matchen, men de våga sig inte på en revansch (stavning?) HAHA! Sen var det iaf dags o dra till Kvarna. Vi var för många i bilen, men de verka inte vara någon brydd :P Men det gick bra! Väl framme var det på tok förkallt och jag, Annika, Sandra o Malin skynda oss ner för att komma in. 150:- i inträde och när jag kommer in höll jag på att smälla av, jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket folk på ett så litet ställe förut. Det var som en gammal lada med galler runt i kring. Inuti ladan spelades det livemusik och utanför var det en terass med uteservering. Vi försökte ta oss in ett par gånger för att kunna dansa, men de va inte lätt kan jag ju säga?! Jag var nog den enda där som inte hade druckit, så jag kunde lika gärna ta på mig en reflexväst jag oxå och leka ordningsvakt, det hade passat mig bra en kväll som denna ;) 
Sen råka vi tappa Malin o Lina, så jag, Annika, Sandra o Per står och spanar. Olle kommer o håller oss sällskap. Sandra går en sväng utanför för att kika, Per går in två gånger för att gå en runda o se om han hittar dom. Annika gick också på en tur och hittar dom faktiskt. Jag vet inte vad klockan var när vi bestämde oss för att åka hem igen. Men efterfesten var bokad i Kvarnsjö hos Lina iaf ;)
Men innan detta skulle vi ju köra hem massa folk och det tog säkert en timme. Tur att Per satt fram o guida mig till alla olika platser vi var på, tack! Men tillslut kom vi äntligen hem till Lina, skönt! Hemma hos Lina fanns Olle och Erik? Han hade iaf däckat gott i soffan ;) Jag och Fräs "dela" på en smirre ice, Annika bjöd på jordgubbar, dom smaka sådär, men de var ju jordgubbar så då äter man ju :P
Men sen var de bannemej dags för natten, vi skulle ju faktiskt köra nästan 90 mil dagen därpå. Klockan var ungefär 03.30, dock var jag inte alls trött.. Men resten var ju :P
Borsta tänderna och sen springa in i gäststugan igen, sen kom nästa problem nu var vi ju sådär många igen?
Fräs hade paxat 90sängen :P Vi hitta en go madrass på nervåningen, där lägger sig Per o Sandra. Jag, Olle och Annika tog plats i dubbelsängen. Gick hur bra som helst att sova 3 i en dubbelsäng, gott med plats ;)

Söndag morgon! Oj oj oj, sova mer? Snälla? Jo, lite till? Typ så kändes de. Vi hade planerat att åka klockan 10, men så kommer det ytterligare en valpköpare som ska hämta valp. Så vi tar en lång frukost på utsidan o pratar om gårdagen. När valpköparna och lilla Ludde som han skulle heta åkt hem, kommer Lina ut och vi tjötar en liten stund till. Grattis till Lina som även fyllde år denna dag. 21 år den 6 juni :D
Men de börja dra ihop sig för avfärd. Jag gick upp till bilen, kolla så jag fått med mig allt. La min trasiga solglasögon i framsätet..

puss

Kramar om Lina två gånger bara för att, kommer sakna henne galet mycket nu! Vi packar in oss i bilen och börjar rulla iväg - hemåt :(
Jag kör. Lämnar av Annika i Mora där i hämtar upp Sofie & JackePackeJackson som ska åka med till Skara. Sofie tar över körandet. 
Ett stopp i Forshaga för lite käk. Känns helt okej, men minnet lever kvar..
Fick nått fruktansvärt ont i magen, så Sofie kör från Kristinehamn till Skara och sen tar Fräs över.
Var hemma i Uddevalla nån gång efter 22. La mig direkt i sängen, satte igång en film bara för att jag saknade sällskap. Tänkte massa på helgen och hur sjukt kul jag har haft. Jag ville inte åka hem!!
Det jobbigaste av allt var att det slog oss tre, jag, Sandra o Malin att vi kunde ju faktiskt stanna hela denna veckan oxå?!?! Varför gjorde vi inte det?!?!?!!? Gah! Ibland blir man ju bara galet arg på sig själv!!

Men men, hoppas verkligen Lina kommer till midsommar och tar med sig sitt glada gäng!!! :D
I bilen kan man ju åka många - det har vi iaf bevisat efter denna helg!

Nog längsta inlägget jag någonsin har skrivit. Hoppas ni haft en trevlig läsning, för denna lång weekend kommer alltid finnas kvar i mitt minne iaf ;)

Tack för att ni förgyller sånna här tillfällen mina älskade <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det var bara kul att ha er där! Ni är så välkomna igen! :D <3

2010-06-13 @ 14:13:38
URL: http://kustjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0