Parning 1 lite annorlunda men..

Idag har jag och Sannie varit och besökt hanen. Det blev ingen parning i söndags, antagligen var Sannie lite tidig och därmed blev det ingen parning. Så vi åkte ner idag Tisdag istället :)
Idag gick det lite bättre. På första försöket var hanen inne... Han gjorde sitt, men.. det blev ingen hängning?! Detta är alltså en typisk "tjuvparning" (fast denna var ju planerad). Hanen svällde utanför och därmed ingen hängning. Man brukar säga att varje dag ger nya lärdomar, och det kan man verkligen säga om dagens upplevelser. Vet inte hur jag ska lägga upp detta officiellt med mitt "talspråk". Så, därför skiter jag i o gå in på detaljer..
Så när hanen gick av Sannie, så börja båda två tvätta sig och verkade nöjda, medans jag satt som ett fån och undra vad som precis hade skett. Upptäckte en droppe på golvet som kommit från Sannie och eftersom Lotta hade ett mikroskop, så besluta vi att kolla lite närmare på den droppen. Kanske, kanske innehåll den något som var intressant för oss ;) Oh herrejävlar vad det krylla spermier i den där lilla droppen, så jag är ganska säker på att Sannie fått vad hon skulle ha om man säger så HAHA! Så det blev en liten konstig parning, men men helt okej ändå. Känner till tikar som blivit dräktiga på parningar utan hängningar.
Så imorgon Onsdag blir det parning 2 och hoppas på att allt kommer gå bra. Då hoppas jag på att kunna lägga ut bilder också.
Men innan parningen skall jag jobba några timmar, senare är det teckenspråkskurs och efter det skall jag firas, eftersom jag inte är hemma på min födelsedag.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad spännande!!! Jag håller alla tummar och tår för att det blir småttingar :)

2010-03-16 @ 21:23:08
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0