Jäkla deklarationer, hundfrisören, 7:e veckan

Deklarationer o skit.. Idag besökte jag skatteverket eftersom jag behövde hjälp med mina deklarationer! Tydligen hade jag sålt aktier och var då tvungen att bifoga detta i en separat blankett. Och det var inte lite masigt det..?! Men men, att något ska vara lätt här i livet är väl inget man kan vänta sig. Men efter "dumma" frågor till personalen på Skatteverket så fick jag ett litet hum om hur jag skulle göra. Så jag åkte hem och satte mig framför datorn och försökte knåpa ihop allt. Oh kan du tänka dig, jag lyckades!! :D Så då kunde jag andas ut och kan nu vänta på pengar till midsommar ;) GÖTT!

Ikväll efter kortispromenaden med Sannie, bestämde jag mig att leka hundfrisör och Sannie fick ställa upp som modell ;) Men oj va fin hon blev. Öronen är tillfixade och hon får ett helt annat uttryck.
Uppborstad och fluffig :) Lyfte upp frambenen och tänkte borsta under henne och märkte hur mycket päls som följde med. Så nu är lilla dockan i princip helt kal på magen :P

Idag är det måndag och egentligen brukar vi ta mått och väga på tisdagar/onsdagar, men så blev inte fallet denna gång, utan:
Sannie är nu inne på sin 7:e vecka i dräktigheten, dvs hon har endast 2 veckor kvar.
Måtten runt hennes midja ligger nu på 45 cm och hon väger ca 7 kg. Pälsen kring juver har som sagt börjat fälla av. Samt att det börjar göras plats åt valpmat i brösten på henne. Inga långa promenader orkas med längre, utan nu blir det bara rastningsrundor framöver.

Nu ska vi ta natten!
Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0