Rubrik?

Jag undrar vad som gör skillnad mellan att möta nån man älskar och de som inte berör.
Det vore väl praktiskt att kunna styra sina känslor.Hej hjärtat, strunta i den som just nu förför.
Det gör ont att älska, det är smärtsamt att bli kär. Längtan, rädslan, känslan som styr ens begär

Jag orkar inte älska dig längre, jag orkar inte känna så här.
Jag vet jag borde le och gå vidare, men längtan den finns ändå här...

Känslor borde ha en av och på-knapp, som man stänger av så fort de inte får en att må bra.
När en vettig partner närmar sig så vaknar kroppen eller stänger av direkt om det är inget att ha.
Men tyvärr så blir man ofta kär i den man inte bör. Längtan, känslan styr då åter allting man gör.

Jag orkar inte älska dig längre, jag orkar inte känna så här.
Jag vet jag borde le och gå vidare, men längtan den finns ändå där.
Förnuft och känsla går aldrig hand. Förnuftet säger "glöm bort", men känslan tar överhand.
Jag orkar inte älska dig längre, jag orkar inte känna så här.

Från början till slut så gör kärlek ont och får en att bete sig både fånigt och dumt.
Men ändå är det kärleken vi lever för, som får oss att blomma eller känna som om vi dör...

...jag orkar inte älska dig längre... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0