Jobb, jobb och mera jobb. Suveräna instruktören och hundägaren. En 8-månaders sheltie

Jobb, jobb och mera jobb! Men kul är det :)
Ja, för er som kanske har missat det så har jag flyttat till Södertälje och jobbar 100% som Distriktssupport på Previa Företagshälsan. Jobbet kom ganska hastigt så jag flyttade upp och hyr för tillfälligt ett rum hos Mikaela och Patrik, men letar efter eget boende (som dock inte är så lätt, ganska högt tryck på lägenheter i S-tälje).
Men men, den tiden kommer... Sannie och Elva flyttade ju såklart med och vi har det jättebra och trivs här i "storstan" - ja, om du frågar oss alltså ;)
 Vardagen rullar på och jag håller fortfarande på med att stabilisera mig här och få ordning och reda. 
 
För att gå in lite mer på hundarnas uppdatering så är Sannie anmäld till Camilla-kursen på Orust den 12-13 mars. Vi har ju väldigt svårt under vinterhalvåret att träna iom min j*vla allergi, vilket ställer till problem då de flesta träningarna håller till i ridhus... :/ Egen inomhushall till oss alla, tycker jag!! Så Camilla-kursen blir som en bra start och att den hålls i Buahallen är vi glada över.

Elva och jag har precis börjat vår kurs som inriktar sig på grundläggande träning (förberedande inför agility). En spännande kurs som är webb baserad, alltså en distanskurs. Vi har precis fått första "uppdraget" som ska filmas och redovisas sedan. Just nu tränar vi trampa på musmatta och kamp-loss-kamp m.m.
Vem som håller kursen? - Öh..! Dum fråga, såklart världens bästa Camilla Brundin! Jag rent utsagt avgudar Camillas sätt att föra hund och äga hund. Hon är en av mina främsta förebilder och hon LÄR mig otroligt mycket!
Det ska bli superkul och få jobba med Camilla på det här nya och spännande sättet.

Och, jag SKA bli bättre på att blogga. Framför allt nu när jag har något att blogga om, hundarnas träning, på riktigt! :)


För lite uppmuntran så ska jag ladda upp några ljuvligt vackra bilder på min älskade lilla krabat. Hela 8 månader gammal. Även om hon inte blev tillräckligt "stor/hög" för att visas i utställningsringen så... springer hon iaf snabbt ;) HAHAHA!! 









Sockersöta Elva!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad fin hon är! Lycka till med boende, hundträning, jobb och allt i Södertälje. Kramar från Orust

2011-02-05 @ 02:16:15
URL: http://www.malinleandersson.se
Postat av: Vicki

Hon e så himla lik Alvin och därmed så otroligt fin:) underbara djur. Kram

2011-02-05 @ 14:32:25
URL: http://sheltiealvin.blogg.se/
Postat av: Lynn

Riktigt fin hund, jätte söt!! Södertälje säger du, där bor min storasyster, så vi borde ta och träffas någon dag när vi är där ;) kram på dig

2011-02-07 @ 11:52:37
URL: http://wisewords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0