Ut med det gamla och in med det nya

Typ...nytt år och nya möjligheter.. Ja, så skulle man kunna tyda dagens rubrik. Det var ju evigheter sen jag blogga sist, men men..
Jag tänkte göra en liten kort sammanfattning om det året som nu nyligen gått ut. Minnen, dagar, stunder som symboliserar 2010.

Januari:
Jag och Sandra åker till Forshaga för en liten minisemester. Vi skulle bla titta på festlokal till vårat "rajrajparty". Mysiga dagar med besök på skolan och lite stros runt om i Forshaga. Stunder man minns!

Första 20-årsfirandet, hemma hos Fräs i Lindome. Ett rolig kväll med underbart sällskap, finfina vänner från skoltiden i Forshaga. Kvällen var som sagt rolig men även lite lätt galen..Vem minns inte alien i Bellas väska? Eller den såkallde "nerspydda" sängen av Amanda? Hahaha!

Februari:
Jag jobbade flitigt under denna månad, så enligt vad jag kommer ihåg eller vad kalendern säger så var det enda "roliga" under Februari var att jag blev auktoriserad tävlingssekreterare för lydanad och bruks =)

Jo just det, jag och mitt körkort firade 1-års dag den 25/2-10!! Värd att minnas.!

Mars:
I mars hände det massor. Bla var jag och Sannie på besök hos Lotta och Teddy, en parning hade vi i planerna. Den 16:e och 17:e blev det två bra parningar och vi åkte hem med hopp och önskan om små småttingar i maj...

Den 20:e firades den bästa 20-årsfesten i Forshaga. Jag, Sandra, Amanda och Knapp samlade ihop oss och ställde till med dunderkalas.! Mycket uppskattat och vi hade väldigt roligt, dock så länge det varade... Slutade lite kort och tråkigt, men allt har säkert sina orsaker.

April:
Denna månad hände det ingenting speciellt. Jag jobbade, hade agilitykurs, firade syskon och hundars födelsedagar.. I slutet av april blev jag mer och mer säker på att Sannie var dräktig.

Maj:
Började roligt då jag och mamma far på rasspecial för svenska klein och mittel spitz klubben. Utställningen slutade fantastiskt! Vår Ruzzin blev BIS, det vill säga Sveriges finaste Kleinspitz (slog även de mittlar som ställdes i den gemensamma "BISen"). Hennes ljuvliga dotter Aya blev 3:dje bästa tik med finfina lovord från domaren.

Natten till den 18:e var en mycket speciell natt, då föddes 4 små underbara liv här på Myrebacken. 3 hanar och 1 tik. Sannie min stjärna skötte sig exemplariskt! Stolt ägare och nu även uppfödare, så vackra små barn!!
Dagen därpå hände något som alltid kommer finnas med mig, en av pojkarna blev mycket svag och kunde inte äta.. Vi gjorde allt vi kunde för att få honom att få i sig mat, men det hjälpte inte.. Han somna sedan in i min hand.. Det var oerhört svårt att kunna begripa något sådant, men naturen har sin gång och inget kunde rädda den lille gossen. ♥Vila i fred min fina lille prins♥

Till min lycka visade det sig att de övriga tre är friska och växer fint och följer kurvan.

Den 28:e fyllde Sannie 6 år. Tiden går fort...

Juni:
I Juni hände det massor. Först åkte jag, Fräs och Sandra upp till Forshaga. 3:orna tog studenten och det ville vi ju inte missa. Så härligt att vara några dagar i Forshaga och träffa och umgås med gamla vänner. Direkt efter studentfirandet på fredagen åkte vi vidare, dock inte hemåt utan norrut. Mot Kvarnsjö! En supermysig helg med massa valpmys (Cheddie-valparna), jag-har-aldrig, spännande bilturer, folkmassa och ljusa nätter.
Dvs en kanonhelg i norrland som vi sent kommer glömma.!  

Den 11:e fyllde min underbara mamma 40 år, stort att fira! Vi firade med överraskningsfest! Vilket var mycket uppskattat.! Jag och syrran hade fixat smörgåstårtor, riktigt stolt över resultatet, kan även påtala att de smakade urgott! Fina mamma var glad!

Helgen den 18:e - 20:e åkte jag och syrran till Karlstad för att se årets SM i agility. Fantastisk stämning och mycket vacker agility!
Vi hejade självklart och såklart på närkes stolthet, superduperlaget Eukanuba Barking Beastes som gick och tog SM-GULD!!! *jubel*
Och tänkas kan, en av lagmedlemmarna Malin och Mazli körde så in i gärnet och tog med sig ind. GULD!! Ett fantstiskt SM som jag föralltid kommer att minnas.!

Juli:
Valparna blir 8 veckor och ska levereras. Thunderbolt *Levi* var först ut på egna ben. Fick bra uppdatering från hans matte Maria om hur det gick under hans första dygn utan mamma och syskon. Den lilla krabaten verka inte ett dugg bekymrad över att flytta hem, allt gick som en dans. Det värmer mitt "uppfödarhjärta" och tar det som att jag valde ett bra hem åt den grabben och vilken tur jag hade. Tack Maria!
Den lilla tösen fick stanna hos mig och den andra grabben hade jag ännu inte ett bra hem åt...

Augusti:
Den 2:e augusti levererades den andra gossen Thunderztorm *Trubbel*. Genom Sofie upptäcktes My som skulle bli Trubbels matte. Jag stod i ett svårt val för Trubbel hade lindat mig om lillfingret, jag var galet förtjust i denna valp och kunde inte hålla tårarna ifrån då han skulle åka ifrån mig... Tack My, jag vet att du tar god hand om Trubbel och det är det bästa och viktigaste för mig!

I slutet av Augusti åkte jag, hundarna (Sannie & Elva) och mormor ner till min morbror och kusiner i Växjö. En trevlig helg med bla lite shopping, handboll, fotboll, handboll och åter lite mer fotboll och handboll ;)
Härligt att komma hemifrån i bland..

September:
Började jag jobba som adminstratör på Previa.

Jag och Fräs åker på semester - mot Kvarnsjö! Denna gång står utställning på schemat. Elvas mjukstart  som vänstervarvare ;)
Dock åkte jag hem ganska besviken, tyckte att min lilla sötnos skötte sig fantastiskt för att vara exakt 4 månader och 1 dag gammal.! Men domaren placera den andra 6 månaders valpen före. Så hennes debut slutade med ett HP.
Jaja, Lina hade sig en sjukt bra utställningshelg iaf, massa fina resultat! Grattis vännen!
De övriga dagarna jobbade Lina och jag och Fräs låg som halvdöda sälar i soffan.. Men skönt var det ;)
Efter att ha varit uppe i nästan en vecka begav vi oss hemåt, mot västkusten.

Oktober:
En lugn månad med mycket jobb och få "aktiviteter". Jag gick som publik på ett MH i lilla edet och i slutet av månaden åkte jag och Maria med valparna (Levi och Elva) ner till Lotta och hälsade på. Alltid lika trevligt =)

November: 
Också en lugn månad. Jag, syrran och Jenny åkte till Ullared över en dag för lite shopping.
Massvis med olika möten på klubben, bla instruktörsmöte, medlemsmöte, styrelsemöte m.m.
Valparna fyllde 6 månader, redan ett halvår gamla.?!

December:
December var en hetsig månad (som alltid kanske?). Klubben hade lydnadstävling två dagar, varav en av dagarna satt jag som sekreterare. Jag hade "agility i hallen" på öppet-husträffen på klubben.
Sen var det helt plötsligt stora sthlm helgen. Den började med resa upp till södertälje, väl framme bytte vi snabbt om för att fortsätta till solna för kurs i "jaakko-turn". Hemma igen i södertälje strax innan 01. Upp morgonen därpå för att ta sig in på mässan. En hel dag där och morgondagen likaså, dock skulle några av "våra" hundar ställas ut. Jag skulle handla Håkans samojed Julia. En väldigt fin tik som placerade sig mycket bra! 4:e bästa tik med CK i hård konkurrens! Väldigt nöjd! Fick även träffa Trubbel en kort visit, men det var sååå kul och få se honom den lille token! Väl hemma i Södertälje sen, trötta och slitna efter den sista mässdagen blev det endast lite slapp i soffan innan jag tog mig till sängen. Morgonen därpå, åker jag med in till centrum, jag ska "hälsa på" mitt nya jobb. Kändes mycket spännande och roligt! Mikaela kom sen och hämta mig. Senare på dagen åkte vi hem till öa igen, ganska trötta, iallafall jag...

Julen kom i vanlig ordning, den 24 dec. Den firades hemma med familjen och mormor. Senare på kvällen var det dags, jag skulle agera som tomte åt grannens småtjejer! Vilket blev succé! Hahaha, för senare på kvällen ringde grannen och berätta att hennes sambo/barnens pappa hade sagt "vem fan var det där?" ;) Tomten såklart!

Nyår firades också hemma, inte var man helt kry så planerna om att fira nyår i Lindome sprack rätt hårt när jag insåg att jag hade feber... :( Typiskt!


Oj, det blev visst en hel del om mitt 2010.!
Låter kanske löjligt men jag vill ändå tacka er som har varit med och delat detta år tillsammans med mig!
Varmt välkommen 2011, jag hoppas på ett fantastiskt år!
Gott nytt alla bloggläsare!

Madde 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken år du har haft! Visst är det härligt att se tillbaka på allt och minnas? :-) Tack så mycket för alla minnen från förra året och nu iår så hoppas jag på ännu fler när du dessutom flyttar närmare! :-D

2011-01-03 @ 13:20:09
URL: http://tindrelin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hoppas vi ses mer under 2011! Ta med dig hundarna och kom och hälsa på närsomhelst <3

2011-01-04 @ 20:21:21
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Sickan

Spännande år!



Kram!

2011-01-11 @ 23:51:21
URL: http://fundera.bloggagratis.se
Postat av: Hanna Svanberg

Hej!!, Kommer du ihåg mig. jag va med på en agilitynybörjarkurs från januari-april 2010 .det va jag som hade en springer spaniel som gärn sprang runt med kopplet .;)

2011-01-13 @ 18:17:29
URL: http://gemmisaheartoflothian.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0