En sammanfattande uppdatering.

Nä nu skiter jag i det här! Det är bara att inse, jag tycker personligen min blogg är usel för jag har sällan något vettigt att blogga, jag har ingen aning om hur man gör om och fixar, samt att jag tycker det är roligare att läsa andras bloggar än att bedriva min egen. Så, Ni som ändå tar er en kik lite då och då, tack för visat intresse, typ..

Flickorna mår bara bra, träningen går lite halvt slött framåt då det fortfarande är snö kvar och där snön börjat smälta är det lervälling.. Men igår fick vi oss ett ryck, Mikaela och jag. Tog med oss alla hundarna och slalomet ut och satte upp det i två sektioner för att stilla träningsabstinensen lite iaf.. Sannie hade även hon längtat efter slalomträning - utomhus, det märktes! Hon kämpade verkligen för att skynda sig allt hon kunde mellan portarna. Ah, det gör mig så glad att hon älskar träningen nu lika mycket som jag gör <3
Elva min toka, hon fick träna på sin övning från distanskursen med olika sitt-stanna kvar övningar med störning av mamma Sannies tokskäll (matte tränar men INTE med mig.. HALLÅÅÅ!) och Mikaela som träna slalom med hennes hundar. Störningen gjorde såklart att övningen blev svårare och retning för Elva. Några gånger tjuvstarta hon utan ett 'okej', men när vi backade några steg i "träningskedjan" gick det mycket bättre.
Sen körde vi några följeövningar, vilket hon har svårt för... Hon följer gärna bakom istället för brevid, även när jag springer lite lätt har hon svårt att hålla alla 4 ben på marken och springa. Det blir lätt studsboll och sen har man som en liten skyddssheltie som sitter i jackan..? Visst, häftig attityd, men lite svårttränat blir det. Så jag måste försöka fokusera på att få fram henne mer och förstå att det lönar sig mer att springa brevid istället för att självbelöna sig själv med att hoppa och bita på mig - även om det sistnämnda säkert är för nuvarande ett mycket roligare och lättare beteende att utföra ;-)

2011-03-20


Har ju även funderat på vilken BK jag ska välja nu när jag har flyttat.. Till o börja med så kommer jag åka med Mikaela till Sthlm södra BK för träning och kika lite hur det känns och verkar (men redan nu så lutar det nog mest åt Sthlm södra). Jag vill ha en BK med resurser, agilitystark, driven m.m. Så det gäller att kolla upp vad som finns.

Lite pirr i magen har jag, det är endast 9 dagar kvar tills jag får flytta in i min nya lya! Min fina söta lilla 60-tals 1:a ;-) Längtar redan till att få börja möblera, åka till ikea och spendera en HEL dag åt stros och shopping! Ha dryga 8 minuters promenadväg till jobbet, ha skogen inpå knuten, ha nära till bästa Mikaela ÅH ÅH ÅHHH, ska bli så spännande!!  

I övrigt har jag funderingar kring en liten blå rackarunge, men hua va svårt det är... Jag VILL så himla mycket, men tvivlar på mig själv...


Tjing så länge, så får vi se nästa gång jag har tid o ork att skriva här..



Kommentarer
Postat av: Anneli

Du får inte sluta blogga! Tänk på stackars mej som bor i skogen lååångt från den riktiga hundvärlden och suger i mej varje ord från bloggar. Jag vill också "vara med"! Så stäng inte ute mej! Angående en blå rackarunge tycker jag det låter spännande! Håll mej uppdaterad! Å GRATTIS till egen lya! KUL!

Har också varit på sthlms södra bk ett par gånger och tränat hund. Jag gillar den! Har dock inte mycket att jämföra med... :-P Ha det gott!

2011-03-24 @ 00:11:11
URL: http://anneliten.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0