En tripp till Uddevalla idag

Hej hej! Va kul att du kika in!
Ja, just nu sitter jag och väntar på att "kylgubben" ska komma (våran kyl har gått sönder och då behövs det en gubbe som fixar det), han sa att han skulle vara här vid ett.
Nu skäller hundarna, kanske det är han?!
Japp de vad de!
Jaha, kompressorn (eller hur de nu stavas) var antagligen sönder *suck*.
Men tror mamma är inne på att köpa nytt, för denna lagning skulle kosta 4000:-

Idag hade jag tänkt att åka till Uddevalla, köpa starterfoder och åka o hälsa på mormor. Det var längesen jag träffa henne, så det ska bli trevligt. Hon har även en del grejer ska jag få som skall finnas till hands  inför förlossningen. Såsom handdukar, skumgummitvättlappar, våg och lite smått o gott.
Kanske någon tycker jag förbereder alldeles förtidigt? Ja, de är möjligt, men jag vill att allt skall finnas till hands. Jag vill själv känna att jag är fullt redo inför en förlossning.

Så idag bär det iväg till djurmagazinet, för att köpa startermat. Sannie går in på sitt 42:e dygn på Söndag och enligt Royal Canin skall man gå över till starterfoder då. Eller har jag fattat fel?
Jag är inne på att utfodra med Royal Canins starter, men under Ruzzins dräktighet och hennes valpar, fick de Eukanubas starter. Eukanuba tror jag har lite större foderkulor. Bra för Sannie, men inte för valparna anser jag... Men jag är kluven i den frågan.
Kommentera gärna och skriv vad Ni tycker är bäst enligt eran erfarenhet och kunskap.

Ska ringa mamma och fråga henne också.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tycker det är bra att du förbereder dig för det ska man :) Dock kan jag inte hjälpa dig med fodret men det blir nog bra hur som! :D

2009-10-08 @ 22:13:26
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0