Detta kommer blir så bra!

Valpar väntas vecka 20

Starbelle Small Talk är parad med DKUCH MECH MKCH PLCH SEUCH Shelteam Teddybear.


Lite om Sannie:
Namn: Starbelle Small Talk
Kallas för: Sannie
Född: 2004-05-28
Mankhöjd: 33 cm
Hälsa: HDgrad B, Ögon U.A
Meriter: Uppflyttad till klass II i både agility och hoppklass.
1:a pris på INT. utställning, kom 4a i konkurrensen
Silvermedaljör (av alla ekipage S,M,L) på skolmästerskapet 2008, bronsmedaljör 2009.
BIR på inofficiell utställning (april-09).
U: DKUCH SEUCH Starbelle Sign Of Silk HDgrad B
E: GBUCH SEUCH Lythwood Silence Is Golden HDgrad B

Sannie är en underbar liten tös som aldrig slutar med att överraska oss med sina små bus.  
Hon tackar aldrig nej till mat/godis, vilket gör henne väldigt lättmotiverad. Kamplek är oftast riktigt kul, såvida inte köttbullen visats först  Hon brukar charma de flesta hon möter med sitt otroliga söta uttryck. Hon är stabil och flyter in i nya miljöer väldigt lätt.
Sannie tycker att agility är ganska roligt. Hon har sina stunder då hon går riktigt bra. Hon blir extra taggad om hon har fått heja på de andra hundarna en stund och kampat lite med trossen. Vi kämpar på i klass II och hoppas att snart ta oss uppåt.
Sannie är även världens bästa sängvärmare, mattes säng är hennes säng
Vi har även tillsammans testat på det mesta inom hundsport, både jag och Sannie tycker om variation i vår träning. Dock står agility som prio ett, men spår är också något som ligger mig nära om hjärtat, så Sannie brukar få gå ett par viltspår då och då. Klickertrix tillhör också en favorit. 
Sannie är min lilla skugga, följer matte vart jag än går. En söt, glad och väldigt samarbetsvillig tik som förgyller min dag!



Lite om Teddy (info hämtad från www.shelteam.se :
Namn: Shelteam Teddybear
Kallas för: Teddy
Född: 2004-07-21
Mankhöjd: 39,5 cm
Hälsa: HDgrad B, ögon U.A.
Meriter: Utställningschampion i Makedonien, Montenegro, Danmark, Sverige och Polen.
U: Shelteam Savannah CEA clear, HDgrad A
E: Baltic Winner-06 EECH FINUCH INTUCH NORDUCH Sheldon Space Joker HDgrad A
Ägare: Lotta Jidegren, Kennel Shelteam www.shelteam.se
 
Teddy är en härlig grabb. Han har ett skönt lugn och är mycket trevlig. Han är en balanserad hane med alla fyra tassar på jorden. Jag har bara träffat Teddy tre gånger, innan valet föll på Teddy hade jag endast sett bilder och forskat lite i hans stamtavla, tidigare avkommor, syskon, föräldrar m.m. Men efter att ha träffat honom live var jag ganska säker på att han passar Sannie mycket bra. Teddy har varit utomlands i 1 år, hos en kennel i Tjeckien. Jag har svårt att tolka hur mycket han är använd som avelshane där nere, eller hur hans avkommor ser ut. Jag har endast sett bilder på två av hans avkommor därifrån. Men vad jag har förstått av hans ägare verkar det vara många bra valpar efter Teddy. Något som jag tycker är ett stor plus är att hans kullsyster Mischa tävlar agility, där hon visat framfötterna och är både svensk agility och hoppchampion. 



Teddy är född i en kull som ensam sobel (de andra var trefärgade) och eftersom jag vet ganska lite om hans valpar i Tjeckien kan han kanske ge trefärgade valpar. Sannie har ju i sina tidigare kullar gett trefärgat (men endast parad med sobla hanar).

Jag tror att denna kombinationen kommer bli riktigt bra. Hoppas på friska, trevliga och pigga valpar med en god exteriör. Planerna är ju att jag ska behålla en valp efter dessa underbara hundar. Jag tror på att man kan göra en valp till en framgångsrik hund genom att ha en bra grundträning. Man gör dem oftast till det man vill ha dem till. Så tänker jag iallafall. Har ett mycket gott exempel på det: Aya vår kleinspitz, avkomma efter Ruzzin och Nero. Ruzzin är en 'slappfis' som tycker att livet på soffan är underbart. Leksaker är blä. Nya miljöer kan vara jobbiga. Men i övrigt en fin och snäll hund, som är glad och tycker agilityträning är kul. Nero, en äldre hane som bor hos ett pensionerat par och lever endast som sällskapshund. Dessa två hundar är föräldrar till Aya. Aya är tillskillnad från Ruzzin galen i kamp och leksaker. Tycker att livet på soffan är dödstråkigt, helst vill springa, springa och åter springa. Hon är lättlärd och söker ständigt kontakt för nya uppgifter. Hon är totalt orädd. Exempelvis agilityhinder som kan vara svåra eller lite läskiga i början, typ gungbrädan, säcken, balanshinder m.m. Tar Aya lätt som en plätt. Inget skrämmer henne i princip. Anledningen till att Aya blivit som hon har blivit (trots att anlagen kanske inte hade menat att hon hade blivit en liten arbetsmyra) är att vi redan sen hon var valp jobbat mycket med belöning i form av leksaker och kamp. Hon har fått vara valp och alltid setts som 'lilla Aya', men ändå fått tagit stor plats för att lära sig att synas och ta för sig. Ja, ett litet exempel på att man gör dem oftast till det man vill ha dem till!

Mer information om Sannies fortsatta dräktighet kommer uppföljas här i bloggen. Just nu är hon inne på dygn 39 och små tecken på dräktighet har visats.
Är Ni intresserad av en liten skrutt efter Sannie och Teddy? Hör av dig till mig via telefon eller mail.
Madde
0735-34 27 22 eller 0304-474 73
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0