En snabb uppdatering från helgen, 5 veckors dag idag, besök, odjur eller inte?

Tjingeling kära bloggläsare!
Ja, för att uppdatera er sen sist så kom jag ändå iväg till K-stad, tillsammans med min syster. Det var verkligen en fantastisk dag! Så himla härligt o se jäkligt bra agility! Gilla, gilla! Gilla ännu mer att det gick bra för vänner! Toppenlaget Eukanuba Barking Beasts (Camilla o Medusa, Matilda o Dave, Erika o Sid, Malin o Mázli) gick och vann SM-GULD lag!! WHIHO! Sveriges absoluta bästa medium lag helt enkelt! Heja heja!
Och i en spännande mediumfinal så gick bannemej Malin o Mázli och vann och tog därmed SM-GULD ind.!! Jag hade på mig solbrillorna - för er som känner mig så åker ju dem på i "känsliga" situationer...
Att kära agilityvänner visar framförtterna och kör så det ryker och bevisar vad kärlek och träning ger för resultat, ger en glädjetårar! Så vackert! Ja, så jag och mitt känsla inre.. men men, så är det ju.
Så ännu ett stort GRATTIS, Ni är fantastiska! Bilder finns på min facebook.

För att hoppa från det ena till det andra så fyller bebbarna 5 veckor idag. Jag har typ vart ensam mycket av dagen och därmed inte fått någon fotografihjälp.. Så jag har tyvärr inga "bra" bilder att erbjuda idag. Några från det vi var ute i det sköna kommer finnas lite längre ner i detta inlägg. Hoppas att kunna få in "ståbilder" imorgon, men då behövs alltså lite hjälp..
Såhär ser vikterna ut iallafall:
 
  Hane 1 Tik 1 Hane 2
Nyfödd 186 123 145
1 vecka 400 265 278
2 veckor 589 411 435
3 veckor 748 528 549
4 veckor 1040 712 729
5 veckor 1461 886 971


Hane 1 kommer nog bli ganska normalstor för att vara hane. Tiken och hane 2 kommer förmodligen bli av en liten mindre variant... Men de håller jämn kurva allihop. Man får ju se till individen..

Idag kom även Levis matte på besök, idag fick hon veta vilken hane som skulle bli hennes och valet föll på
hane 2. Jag har funderat mycket fram och tillbaka och eftersom jag nu fått återbud på en av hanarna, så fick jag helt plötsligt vända om i mina planeringar.. Men jag är nöjd med mitt beslut. Levi visade upp sin bästa sida idag, myspojken la sig gott i knät och somna där. En söt sovande valp är ljuvligt! Ute på gräsmattan blev det lite bus och även mamma Sannie har nu börjat leka lite med sina små barn. 
Ja, det känns riktigt rätt just nu. Hoppas att allt fortsätter i bra riktning med vet. besök och att han utvecklar sig fint, lillgrabben.

De två andra små busungarna visade sig verkligen hur sheltiebarn kan bete sig! Hängde i byxben, morrade, slet och tuffa runt som små odjur :P 
Så hane 1 är nu otingad pga återbudet, så jag letar runt lite om det kan finnas någon intressant. Han får stanna tills jag hittat något bra. Han ser ut att bli riktigt bra, så det gäller att hitta det där hemmet som kan ge honom: kärlek, omtanke, ett aktivt och hälsosamt liv. Ja, många bitar som ska falla på plats. Men men, jag tror det finns någonstans där ute.

Här kommer bilderna från idag:

Hane 1 Hihi ser lite bakhög, men han har precis tvärnitat :P


Hane 1 phu, hann låg 2 sekunder och jag LYCKADES ta ett kort! weei! ;)


Tik 1 söta lilla tjej!


Cznurrah leker med pojkarna


Hane 2 Här har vi alltså Levi.


Hane 2 Levi på språng.


Ja, hoppas jag får lite mer bilder till imorgon. Nu går ögonen snart i kors och sängen väntar på mig. Go natt!


Kommentarer
Postat av: Vicki

Dom e så fina:) Gilla gilla. Kram på er!

2010-06-23 @ 17:04:11
URL: http://sheltiealvin.blogg.se/
Postat av: Agneta Spiik

Men så söta, de är helt underbara, fina bilder, snart får vi valpar och vi längtar såå

ha det gott hälsn Agneta och Glittra

2010-06-23 @ 22:25:56
URL: http://www.kennellaminic.se
Postat av: Annica Hansson

Fina valpar !!! Blir lite sugen... Pappan till valparna är bror med Buster. Kul !!

Hälsningar Annica Hansson

2010-06-24 @ 17:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0