Härliga söndag, herr grön kommer på besök och om tunga steg mot sängen

Häääärliga söndag morgon. Jag o syrran är ensamma hemma, f*n va skönt det är. Slippa barnens skrik, mammas ständiga dammsugande m.m. Vi kunde sova ut och ligga kvar i sängen länge :)
Mattias ringde o väckte mig klockan 10.00 och fråga om vi skulle fota hans lilla valp idag. Sa väl att jag var rätt nyvaken och klart vi kan fota valpen idag. Bra hörs sen då fick till svar * klick *.
Ruska på huvudet och försökte komma ihåg vad han just sa :P Jag som nyvaken liksom, lyssnar väl sådär haha.
Men nu har jag precis duschat och är pigg & utvilad - SKÖNT. Fotografen är redo för att fota valp. Ska väl ringa Mattias o höra om han kommer eller inte... ;P Om jag känner honom rätt så blir det inget av det iallafall!!

Idag kommer en valpköpare på besök :) Lilla "Chapsen" som han kallas, Majolisa Zyxxez Mezzacorone i stamtavlan. Då kommer också kameran åka fram! Kul o få återse valparna, som man en gång vakade över i valplådan. Hoppas lilla herr grön (halsbandsfärgen han hade) är lika pigg och trevlig som sin syster :P 
Vi har fått rapporter om att han har gått en rad olika kurser, så de är väldigt aktiva, vilket vi tycker självklart är väldigt roligt!! =D
Kul o se hur PirAyan reagerar på att få träffa brorsan igen, det är ;)

Ikväll blir det bio tillsammans med syrran, Jenny o Carin =) Vi ska se Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes.
Spännande, spännande!!

Igår satt jag som tävlingssekreterare på klubbens lydnadstävling från klockan 8-16 var det fullt upp. Med tanke på att jag är en extrem kontrollmänniska kunde jag knapp finna någon ro under raster o lunch... Men men, jag tyckte ändå att det gick bra, lite strul i början men det löste sig rätt fort o lätt. Men utan mina ledstjärnor Anna, Nina o Angela hade jag nog inte klarat mig.. :P
Men det var en trevlig tävling med många duktiga ekipage och ett STORT tack till alla funktionärer, shit vilket kanonteam vi är! Jobbar ihop och ställer upp för varandra.
Kan ju iallafall säga att det var en trött tävlingssekreterare som gick med tunga steg mot sängen igår. Jag var såå himla trött efter tävlingen, så jag somnade i princip innan jag hann lägga mig :P

Nu sitter jag och kikar lite smått på handbolls VM, är det någon sport jag gärna följer på TV så är det handboll :P
HEJA SVERIGE!!!

Ha en trevlig söndag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0