Inga valpar

Det är med tårar i ögonen jag skriver och talar om för allmänheten att Sannie inte har några valpar.
Idag har vi vart hos veterinären och tagit en röntgenbild. Det visa sig vara tomt i magen :(
Vi (Mikaela och jag) prata en del med veterinären och fråga lite om Sannies livmoder, eftersom den kändes svullen. Hon svara att livmoderhalsen var förstorad i jämfört med en normal tik i den storleken som Sannie är. Så jag fick rekomendationerna att hålla koll på Sannie med att tempa henne regelbundet och se så hon går åt rätt håll, vill säga lite piggare och gladare.

Nu går min hjärna på högvarv! Valp nu? En ny parning? Valp sen? Eller nått annat?
Jag har redan fått en del erbjudande om både valpar o vuxna hundar, men det är så svårt att bestämma sig nu.
Det bästa vore om man kunde få ha en "lånehund" eller vad man kallar det. Typ en hund som kommer hit och bor hos mig under ett tag, som jag tränar inför tävlingssammanhang. Men som inte ägs av mig. Anledningen till detta förslag är ju att jag ännu inte vet vad jag vill ha, men är så himla sugen på att börja om på nytt, träna ny hund m.m. Då spelar de ju ingen roll om det är en valp/unghund/vuxen/tävlingshund o.s.v.

Får ta ett snack med min mamma, a serious talk! Hon måste förstå och detta kanske är nått hon skulle tycka vara okej... det är värt ett försök iallafall!

Hihi men men, egentligen, vem lånar ut en hund för ett tag? :P Men, ett sånt erbjudande hade vart bra just för tillfället... hehe

Tack för alla vänner för era sms, det värmer att veta att ni finns där för oss! <3 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag är en sådan person som lånar ut hundar ett tag ;-) Vi får prata om det imorgon, kanske har ett förslag som jag tror att di gillar ler

2009-11-04 @ 21:41:21
URL: http://www.chezzays.com
Postat av: Anneli

Nä, vad synd! Vad jag förstår har du verkligen längtat efter en sannie-valp! Hoppas det ordnar sig med hund iaf!

Kram

2009-11-05 @ 14:17:03
URL: http://annelishundliv.dinstudio.se/
Postat av: Lina

Men vad tråkigt Madde:( Hade verkligen sett fram emot att se Sannies valpar och "din" första kull födas och utvecklas!

Klart du hittar dig en hund, vem vill inte låna ut en hund till dig för ett tag lixxom;)

Saknar dig!!

Kramar

2009-11-06 @ 00:42:33
URL: http://www.bachwi.se
Postat av: Vicki

Nu blev vi deppiga:(. Hade ju sett fram emot små ulliga godngar. Kram Alvin & gänget

2009-11-06 @ 14:51:33
URL: http://sheltiealvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0