Forshaga<3, lydnadsträning, längtan efter sin hund<3<3

Har hätn en del sen jag skrev senast.. Jag har vart i Forshaga och träffat gamla vänner =)
Mycket trevligt var det och allt kändes precis som det gjorde förr, de gillar vi!
Inte så mycket mer om de, utan vi har kommit överens om att vi inte klarar oss utan varandra, vilket känns tryggt!

Idag har vi vart på klubben och tränat. Jag har framför allt coachat mamma som sakta men säkert kommer tillbaka i agilityn igen.
Men jag tränade även Nova en del i lydnaden.
J*vlar va bra hon gick idag, lite okoncentrerad vid fritt följ, men de är endast beroende på dålig träning, vilket jag får at åt mig!
Annars övade vi på de moment som ingår i klass II, fjärrdir. går riktigt bra, lite problem ibland då HON får för sig att skälla samtidigt som hon lägger sig, lite konstigt av Nova, men men hon gör det ibland. Apportering gick HUUUUR bra som helst, kanonfin fart ut till apporten, vände om utan att "tassa" vid upptaget och kuta i full fart in igen, lätt en 10 på det momentet idag!! =D *glad*
Sen testade vi hoppet också, vilket inte är klart på långa vägar, hon förstår vad jag säger "hopp" "sitt" "hopp" "fot" men de gäller att få ihop allt oxå... lite klurigt...
Sen körde vi även ett par rutor, SHIT säger jag bara. Sicket framsteg Nova har gjort i det momentet och jag har nu kommit på hur jag skall träna för att allt ska gå ihop, vilket känns skitbra rent utsagt!

Så dagens träning har vart lyckad! <3 Dock saknar jag agilityn väldigt mycket! Får ju vänta aplänge innan jag får köra igen.
Imorgon ska jag hämta hem Sannie från mormor. Nu längtar jag efter henne så jag håller på att krypa på väggarna, så nu är det verkligen dags att lämna pensionärshemmet och flytta hem till mammsen igen =)

Till helgen åker jag till Gbg för att jag är bjuden på kräftskiva =) Mysigt att träffa vännerna igen, trots att det inte var sålänge sen man sågs *hihihi*

Föresten, ska skicka in en jobbansökan imorn, håll tummarna ;)

Go natt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0