Om en duktig tokvalp och om att fokusera på det roliga

Hej hopp!
Egentligen har jag inget vettigt att skriva, men kände bara en lust till att skriva av mig lite..
Idag fyller skruttan 15 veckor och det tänkte vi fira med lek hos brorsan, men eftersom brorsan är lite lätt galen så blev resultatet av tokrace en halt sheltie.. Maria ringde mig idag och sa att det inte var någon fara med honom, men eftersom hon trodde på en sträckning var det nog bäst att han får vila idag vilket jag tycker låter klokt.
Så istället har jag och Elva tränat lite utställningsposer ;) Att gå i kopplet är kul men svårt, inte förstår hon varför man ska gå fint, sträcka på sig och titta framåt, utan Elva tycker man ska hoppa, skälla, bita i kopplet. Tokvalp <3
Men stå på bordet!! MIN FINA TJEJ säger jag bara! Ställer upp henne på bordet och där står hon. Tittar på mattes hand som är sänkt framför henne. Oj oj oj så tjusig hon är då!
Så långt har vi kommit på hemmaplan. Dags att träna på andra ställen nu, vilket passar bra eftersom på söndag åker vi ner till Hyssna på sheltieträff :) Ska bli sååå kul, hoppas nu vädret tillåter!!
Mycket bra med proffshjälp inför utställningen den 19 sept! :D

Från ena hundsporten till den andra; på lördag är det äntligen dags. På lördag ska jag och Sannie tävla på jag vet inte huuur länge.! Min hjärna säger inget annat än VINNA VINNA VINNA, men för att vara realistisk så får man inte hoppas för mycket. Sannie har vart borta länge från agilityn, så även jag. Dessutom kändes senaste träningen sådär... Jaja, jag får helt enkelt tänka; Varför håller jag på med agility? Svar: Jo, för att det är så jäkla kul!
Det är ju faktiskt det viktigaste, min tid kommer... Men just nu måste jag bara fokusera på att springa fort och ha jädrans kul!!!

Nu är det dags för lite hushållsgöra - röja köket och dammsuga. Sen ska jag ta en promenix med hundarna innan jag åker o hämtar Samuel, just de ja, måste handla oxå. Full rulle..

Föresten, snart är det val..? Och jag har fortfarande inte bestämt mig!?! :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0