"Är ekipaget redo?", Team Brundin på besök, agilityträning och en jävla svanskota

Jo, en liten uppdatering från helgen. I lördags var det dags, lydnadstävling... Jag och Puma! :S
Nervöst, men samtidigt nyttigt! Vi var där hyfsat tidigt, ca 2 timmar innan det var vår tur. Det kändes bra, för då kunde vi ta oss en promenad i lugn o ro. Sen fick jag tid att andas och käka lite innan - typ en toast, men ändå :P
Innan vårat program började, skulle vi göra en platsliggning och tandvisning. Det gick bra. Utmärkt plats sa domaren ;) Tandvisningen var dum, han ställde sig typ en halvmeter från Puma och böjde sig ner "talltalade" henne och hon reste sig för att gå fram o hälsa. Han prata med henne och lyfte lite lätt på läppen på henne.
"En 9:a på tandvisningen" (hon fick ju inte resa sig, men jag tyckte de var dumt av domaren att pröva henne så... Men när det snart var dags, gick jag igenom programmet lite lätt utanför planen, Puma var taggad, hon var på G. Det kändes bra! "Ja, då tar vi in nästa, startnr 8" Det är vi. Resultatet blev:

Platsliggning 10
Tandvisning: 9
Linförighet: 7
Läggande: 0
Inkallning: 9,5
Ställande: 8
Apport: 0
Hopp över hinder: 9,5
Helhet: 8

= 146,5 p och ett 2:a pris

Hyfsat bra poäng, hon la sig inte på läggandet = SKITSYND för annars hade 1:a priset varit vårat!! Men men, nu vet jag vad vi ska öva på till nästa gång :)
Apporten = skitsamma, jag hatar ettans apport!! Så jäkla dum! Så den tänker jag inte lägga krut på, utan tränar mer på tvåans apport. Både på inkallning och hopp över hinder så "hoppar" Puma in i fotposition lite snyggt sådär tycker hon, så därför räcker det inte till en 10:e poängare. Ställandet var lite dålig under transporten, hon nosa lite i början. Domaren tyckte att hon var en härlig liten krabat som har en fin kontakt och med mer träning kan hon bli en RIKTIGT bra hund. Roligt med sånna lovord från en erfaren domare, jag menar han har nog sett en del genom sina år som domare :)

Jag hoppas verkligen jag får tävla henne fler gånger, hon är helt underbar!! <3

I lördags kom även Team Brundin hit till oss, riktigt roligt tyckte vi. Söndagen spenderades på klubben för att träna agility! Roligt det med, dock får jag så förbaskat ont i min svanskota när jag springer/tränar, så jag håller inte så länge. Sannie fick bara köra lite grann, Jossan tog in en henne en gång efter men då gick det inge vidare, Sannie är ju som säkert alla vet lite speciell och framför allt när det gäller träning. Vadsomhelst går hon inte med på :/
Vi åt medtagen lunch i klubbstugan, prata lite hund och träning (tänk att det samtalsämnet har inget slut, man kan prata huuuur länge som helst om hundar och hundträning) ;)
Sen körde terrierna varsitt U som ett bra avslut på en agilityträning. Häftigt o se Musen köra u-et själv :O jag vart impad (eftersom min sheltie helst inte springer en meter utan mig). Sen runt två tiden begav sig Camilla o Gudrun med flocken hemåt och vi åkte hem o la oss på soffan o såg en film - skönt :P

Igår och idag är två ensam-hemma-dagar för mig, måste göra nått vettigare än att blogga!! Ska ta o dammsuga huset sen för nu vill hundarna och jag ut på en promenad ;)

Ha det gott alla bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Klart att du får tävla med trollet fler gånger, när henns fega matte inte vågar...

2010-01-26 @ 20:52:00
URL: http://www.chezzays.com
Postat av: Amanda

Grattis än en gång till det fina resultatet! Nästa gång fixar ni första priset ;)

2010-01-27 @ 18:49:56
URL: http://tindrelin.blogg.se/
Postat av: Mysmongo

Kolla in min blogg, du har fått en Award/utmaning.. Lätt och kul.. =)

http://ekcaz.blogg.se/2010/january/utkast-jan-28-2010.html



Kramar

2010-01-29 @ 10:12:52
URL: http://ekcaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0