En överraskningsfest med trevliga gäster

Söndag, härliga söndag! Helgen har varit toppen och överraskningskalas för mamma har vi haft. Eftersom hon fyllde 40 i fredags så ställde vi till med lite kalas igår lördag. Det var mycket uppskattat. Vänner, familj och bekanta kom för att överraska lilla mamma. Allt hon visste var att hon skulle vara finklädd, det andra fixa vi. Jag o syrran hade i fredagskväll vart borta hos Carin o fixat de två smörgåstårtorna vi skulle bjuda på. Vi blev riktigt nöjda med resultatet ;)
Lördagens gäster dök upp lite då och då under dagen - vilket var meningen ;)
Först kom Lidija och Caroline, två kompisar från gymnasiet. Galet roliga damer! Yvonne vår uppfödare kom. Mormor och morbror Kent m. familj kom. Lena och Lasse med sina barn dök upp och överraska oss alla med härlig sång ute på gräsmattan =) Anna som precis blivit polis stack in näsan o sa grattis, men hade själv kalas hemma, så hon varade inte så länge. Jessica, Fredrik och Hanna titta förbi en sväng.
Sen fick jag ett sms och det ledde till att jag flytta undan mormor och Kents bil för att en lite större bil skulle få plats där, nämligen en husbil. De sista gästerna skulle dyka upp vid 18-tiden, då hade de flesta redan åkt hem. Jag smyger ut medans mamma sitter i soffan o pratar med sin bror o hans familj. På parkeringen ställer sig husbilen och ja, det är Team Brundin - Camilla & Gudrun som kommer :) Gudrun kommer fram till mig med Hera (deras BC-tik). Jag tar Hera och går in med henne o låtsas inte som någonting, hon går före mig in i vardagsrummet. Detta var meningen att mamma skulle reagera på "va fan är de där för hund?" Men hon var så uppe i sin diskussion och märker inte lilla Hera som smyger omkring :P Hera är påväg in på mitt rum, då hör jag att Camilla o Gudrun kommer in och börjar sjunga, jag lyfter upp Hera och mamma reagerar lite märkligt :P
Men skyndar sig uti hallen och upptäcker vilka som har kommit enda från Örebro :D
Kan ju säga att hon blev väldigt glad och hade verkligen inte väntat sig detta :P Camilla hade nämligen lurat henne totalt och sagt att hon hade varit väääldigt upptagen denna helg ;) HAHA!
Hi five på den ;)
Sen bjuder kvällen på trevliga festligheter och skratt! Vin blev det närmare 4 flaskor + lite bag in box på det :P Mamma blev ju gött slirig, kände mig själv lite småvinglig när jag senare reste på mig..?! Oj oj oj. Men sjukt kul har vi iallafall. När Gudrun berättade om sin stickade påse höll jag på att dö av skratt. Tårarna rann och kindbenen värkte xD Härliga Gudrun!! (Y)
Eftersom våra gäster skulle åka "tidigt" på förmiddagen så gick vi o la oss strax efter 12 tiden.

Morgon. När klockan var halv 9 gick jag upp och "väckte" huset :P Frukost på altanen och sen fick jag åka o lämna Linnea i Henån eftersom hon skulle ha match och samtidigt som jag är borta så åkte Team Brundin hemåt.

En mycket trevlig helg har det vart! Idag är de ju söndag och vi har bara tagit de LUNGT!! Skönt som fasen! De andra är på torp o handlar nu men jag kände inte för att hänga på. Utan är hemma och njuter av ensamheten o lugnet.
Ska ut o träna lite, sen hoppas jag på grillning ikväll :)


Hörs då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0