Valparna 4 veckor

Oj oj, tiden bara rusar iväg. Idag fyller dom små liven 4 veckor. Jag gör som jag brukar. Laddar upp några bilder samt deras vikt.

  Hane 1 Tik 1 Hane 2
Nyfödd 186 123 145
1 vecka 400 265 278
2 veckor 589 411 435
3 veckor 748 528 549
4 veckor 1040 712 729

Idag har jag köpt halsband till barnen. Hane 1 = blå. Tik 1 = rosa. Hane 2 = grön.


Hane 1




Tik 1




Hane 2




Gruppbild på godingarna



Nu börjar de bli riktigt roligt i valphagen. Hane 1 (blå) vaknar oftast först och bufflar gärna på sina syskon. Han är lugn och mysig. Mat är väldigt gott, oftast först till matskålen och vanligtsvis sist också. Tik 1 (rosa) är minstingen i gänget. En liten dam som gärna talar om för oss alla när något är på tok (exempelvis dödshungrig) :P Genom att "skälla" och gapa. Leksaker är kul, när brorsorna sover eller har annat för sig.
Hane 2, en cool liten grabb som börja lära sig springa före han kunde gå. När hane 2 är i farten går det oftast undan. Leksakerna är väldigt uppskattade. Bollen är en favorit hittills.

Ja, kan inte utvärdera så mycket mer än så :P Varje dag är ett äventyr för de små. Ikväll ska de avmaskas och till helgen tänkte jag att de skulle få komma ut för första gången (om vädret är bra vill säga).

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tiken är jättesöt! <3

2010-06-16 @ 15:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0