Väääääntan, stirrar, inte likt Sannie, 0,5kg/valp, grattis!

Väntan, denna hemska väntan! Alla som följer min blogg har väl inte undgått att jag har väntat väldigt länge på valpar..? Men jag kan ju konstatera att dessa sista dagar är mer än jobbiga!! Idag är Sannie på dygn 60 (från första parningen). Allt är förberett och vi bara väntar o väntar ;)
Tempen ligger mellan 37.9-37.7 (senaste låg på 37.7).

Imorse blev hon lite konstigt.. Hon skulle absolut upp i sängen, så jag lyfte upp henne och la mig till rätta. Dock gick hon inte o la sig som hon brukar göra, utan sätter sig brevid mig och bara stirrar. Jag klappar om henne och pratar lite med henne och blundar för att fortsätta slumra. Men märker att Sannie fortsätter stirra...? (Inte likt henne). Jag frågar mamma "Vad är det med henne?". "Jag vet inte svarar mamma. Men det ser ut o vara fotbollsmatch där inne här från sidan, så kanske hon har 'ont'." Hmm, jag vet inte. Men hon var alldells tom i blicken, inte alls som vanliga Sannie brukar se ut. Skumt?!

Lilla Sannie - jag funderar starkt på hur många det kan vara där inne. Både jag och mamma har "känt" två. Men hon har gått upp 2,5 kg sen hon blev parad (det sägs att tiken går upp 0,5 kg/valp) Men fem kan jag aldrig tro att det är. Jag har en magkänsla som säger tre :P Men vi får väl se..

Får slänga in ett grattis till syrran och Bizon som vann hoppklassen i Falkenberg idag och därmed en pinne. Nu är det bara en pinne kvar i hoppklassen - sen är det klass III som gäller för "Konrad i korset" :D

Ja, för er som inte vet det så är våra hundars riktiga namn: Gerd, Solveig, Berit, Kjell i rondellen, Gun-illa, Konrad i korset, Anna-Lena. Sen är dom från olika ställen i Sverige oxå, så dialekterna är inte den andra lik ;)

Ha en bra fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0