Bullarn är bäst, vita krulliga ulltottar, dessa bågar är "a hallelujah moment"!

Halloj!
Ursäkta dröjsmålet med uppdatering här, men bor hos mormor i Uddevalla på veckodagarna pga jobb.
Så nu när man är hemma igen så får man passa på att blogga ;)
Har dock inte hänt så mycket då jobbet har tagit upp de mesta i tid.
I måndags åkte jag upp till Bullarn och stanna tills dagen därefter. Allt var bra med farmor och farfar. Jag och farfar tog en tidig långpromenad på tidagsmorgonen. Världens bästa farfar och jag. Småpratar som vanligt och Sannie springer lös och njuter, det syns. Lillan fick stanna inne hos farmor då jag inte tycker hon bör följa med på långpromenad i högt tempo.. Men farmor sa att hon hade varit så snäll, duktiga Elva!
Resten av dagen var bara slapp, skönt att tillbringa en ledig dag i Bullarskogen ;) God mat fick jag också. Sen när klockan blev runt 17 åkte jag "hem" till Uddevalla igen.
Jobb på onsdag och torsdag.
Idag fredag gick jag och hundarna på en spännande promenad, nämligen till fårhagen.
I Uddevalla finns det en GIGANTISK fårhage med en gångstig igenom som jag tänkte gå. Jag vet att man får gå igenom den, men med hund, vet jag ej.. Så jag letade efter någon slags skylt eller något, men fann ingen information om fåren. Så jag öppnade grinden och gick in. Några får upptäcker mig och hundarna och stirrar på oss. Sen börjar två av dom gå mot oss.. jag är inte rädd för får, men jag visste inte riktigt hur de skulle reagera på hundarna, tänk om tackorna känner sig hotade och tänker buffla på min små? Jag står kvar vid grinden och håller stenkoll på de vita ulltottarna... De kommer närmare och nu är de väldigt nära..
Men någon aggressivitet fanns de då inte..? Den ena av dom hade stirrat in sig på bajspåsen som stack ut ur fickan på mig och kom därmed väldigt nära. Haha!
Så jag klappa om den och den svarar med ett *bääähhää* ;)
Elva tyckte dem var riktigt spännande, hon våga tillochmed gå fram och nosa lite på fåret som stod så nära. Sannie är cool bland fåren, som hon liksom träffar får varje dag.
Vi börjar gå och fåren följer glatt på, så där går vi på gångstigen med några får i hälarna, kan tänka mig de ser roligt ut för de som åker förbi.
Skulle vara kul och se om Elva och Sannie kanske har nån slags vallinstinkt, Sannies duktiga bror Poppe vallar ju ibland :)

Imorgon ska vi åka till Stenungsund och träffa Maria & Levi. Vi ska först på hundträff och träffa massa andra hundar och hundmänniskor :) Sen åker vi till Stenungsunds BK och hejar på mamma med hundar eftersom hon tävlar KM där imorgon :) Aya gör sin debut!!! Jag kommer väl stå och glädjegrina brevid, lilla Ayan! <3
Mamma var ute och träna med Aya förut, med några bortplockade bågar på slalom och när jag kommer ut en stund senare har mamma tagit bort ALLA bågarna och Aya klarar HELA slalom!!!??!!! :O Heeelt otroligt, dessa bågar säger jag bara!! Hallelujah! ;D
Ja, det blir till att råheja på Team Lundin imorgon!! :)

Bamsekram på er!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Spännande att få hälsa lite på får! Jag är också lite nyfiken på om det finns någon instinkt i Hektor, men det är ju kor han ska fösa och det känns lite läskigt faktiskt :P

2010-10-21 @ 17:47:14
URL: http://tindrelin.blogg.se/
Postat av: Sofie

dåligt med uppdatering på det här stället ;)

2010-10-28 @ 21:00:55
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0